share:

امتیاز محصول:

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

  • تطابق کامل محصولات طراحی شده با ضوابط فرایندی و هیدرولیکی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
  • طراحی بر اساس ویژگی‌های خاص هر فاضلاب با دریافت اطلاعات گسترده از وضعیت موجود
  • طراحی بر اساس ظرفیت فاضلاب موجود و عدم نیاز به تخلیه غیربهداشتی فاضلاب
  • طراحی واحدهای بازچرخانی و ارائه آن متناسب با شرایط خاص هر پروژه
  • همکاری با خریداران و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های تخصصی به‌منظور ارائه مناسب‌ترین پیشنهاد از جنبه‌های اقتصادی و فنی
  • تولید پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری با انواع متریال بدنه مانند پلی‌اتیلن، فایبرگلاس، فلزی و…
  • امکان تولید پکیج با تجهیزات الکترومکانیکال سفارشی مدنظر خریدار
  • ارائه تجهیزات الکترومکانیکال به همراه رزرو در پکیج به‌منظور افزایش عمر تجهیزات و کاهش هزینه‌های دوره نگهداری
  • ارائه واحدهای پمپاژ پساب تصفیه شده و هاضم لجن در داخل پکیج به‌منظور کاهش هزینه‌های مربوط به احداث ایستگاه پمپاژ و همچنین تخلیه لجن
  • طراحی بر اساس تولید و انتشار حداقلی بو با تأکید بر هوادهی در واحدهای متعادل‌ساز و هاضم لجن
  • ارائه تابلو فرمان هوشمند با امکانات کنترلی و هشداردهنده
  • طراحی انواع روش‌های تصفیه متناسب با کیفیت فاضلاب ورودی و استانداردهای خروجی
  • نصب آسان و سریع
  • کمترین میزان عملیات عمرانی
  • مصرف بهینه انرژی
  • صرفه‌جویی در فضای مورداستفاده
  • امکان دفن پکیج در زمین
  • یک سال گارانتی پکیج
  • 10 سال خدمات پس از فروش و حمایت از خریدار در زمان بهره‌برداری

قیمت پایه از:

300,000,000 تومان

تخفیف ویژه روی خرید نهایی

برای استعلام قیمت و موجودی با شماره 02166152344 تماس بگیرید.

افزایش جمعیت، توسعه صنایع و کشاورزی، تغییرات اقلیمی و آلودگی آب‌ها موجب کاهش منابع آبی در دسترس گردیده است. شکل‌گیری تنش‌های آبی و به تبع آن درگیری‌های گسترده بر سر استفاده از آب در مناطق مختلف ایران، موید این واقعیت است که چنانچه چاره‌جویی برای مدیریت منابع آبی صورت نپذیرد، نتایج جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

تصفیه و مصرف مجدد از فاضلاب، یکی از ارکان توسعه پایدار در جهان به شمار می‌آید. در این میان، آب خاکستری به‌عنوان یکی از انواع فاضلاب که بخش زیادی از فاضلاب خانگی را تشکیل می‌دهد و به دلیل نداشتن فضولات انسانی از آلودگی کمتری برخوردار است، گزینه مناسبی برای مقاصد غیرشرب مانند آبیاری فضای سبز، فلاش‌تانک‌ها می‌باشد. این عمل، فشار بر منابع آب شیرین را کاهش می‌دهد، دفع فاضلاب را به حداقل می‌رساند و موجب حفظ محیط‌زیست می‌گردد. در ادامه به معرفی پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم می‌پردازیم.

آب خاکستری چیست؟

فاضلاب تولیدی در ساختمان‌های مسکونی یا اداری، متشکل از دو نوع سیاه و خاکستری است. فاضلاب سیاه، فاضلاب ناشی از توالت هاست و فاضلاب خاکستری، فاضلاب ناشی از فعالیت‌های بهداشتی و پخت‌وپز می‌باشد. منابع تولید آب خاکستری شامل سینک ظرف‌شویی، روشویی‌ها، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، حمام و کف‌شورها می‌باشد.

آب خاکستری چیست؟

تفاوت اصلی آب خاکستری با فاضلاب سیاه در نبود فضولات انسانی و در نتیجه حداقل بودن میزان کلیفرم می‌باشد. تفاوت مهم دیگر این دو نوع از فاضلاب، در کمتر بودن مواد آلی با ویژگی تجزیه‌پذیری بیولوژیکی می‌باشد. به بیان دیگر، مواد آلی موجود در آب خاکستری، بیشتر از نوع مواد آلی سخت تجزیه‌پذیر است.

ویژگی‌های فاضلاب خاکستری

فاضلاب خاکستری از نظر شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی دارای ویژگی‌هایی به شرح زیر است:

ویژگی های فاضلاب خاکستری

  1. ترکیب فاضلاب: آب خاکستری در مقایسه با فاضلاب سیاه (فاضلاب توالت‌ها) دارای مقادیر کمتری از مواد آلی، پاتوژن‌ها و مواد مغذی است. این در حالی است که نسبت به فاضلاب سیاه دارای مقادیر زیادی از باقی‌مانده مواد صابونی، ذرات ریز غذا و مواد شیمیایی پاک‌کننده باشد.
  1. رنگ و کدورت: آب خاکستری در مقایسه با فاضلاب سیاه معمولاً کدور بیشتر و رنگ روشن‌تری دارد. ظاهر شفاف‌تر فاضلاب خاکستری به دلیل موجود مواد جامد کمتر است.
  1. میزان BOD و COD: میزان تقاضای بیولوژیکی اکسیژن (BOD) و تقاضای اکسیژن شیمیایی (COD) در آب خاکستری معمولاً کمتر از فاضلاب سیاه است. BOD و COD نشانگر میزان مواد آلی موجود در آب هستند.
  1. پاتوژن: آب خاکستری مقادیر پاتوژن کمتری نسبت به فاضلاب سیاه دارد. بااین‌حال، ممکن است همچنان دارای برخی باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا باشد.
  1. سطوح pH آب: PH آب خاکستری بسته به مواد شیمیایی مورداستفاده در منازل، معمولاً در محدوده خنثی تا کمی قلیایی است.
  1. دما: دمای آب خاکستری معمولاً هم دمای اتاق یا کمی گرم‌تر است، زیرا از فعالیت‌های داخل خانه تولید می‌شود.
  1. بو: نسبتاً بوی ملایمی دارد و همانند فاضلاب سیاه آزاردهنده نیست.

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟تصفیه آب خاکستری در محل تولید آن، باعث کاهش هزینه‌های انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه‌ها، کاهش بار ورودی تصفیه‌خانه‌ها، امکان مصرف مجدد پساب تصفیه شده در محل تولید و کاهش هزینه‌های دفع فاضلاب را به همراه دارد.

به‌منظور تصفیه فاضلاب خاکستری، نیازمند استفاده از تصفیه‌خانه‌های درجا هستیم. این تصفیه‌خانه‌های کوچک به پکیج تصفیه فاضلاب شناخته می‌شود. پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری در واقع، یک تصفیه‌خانه کامل پیش‌ساخته است که امکان تصفیه فاضلاب خاکستری را در محل تولید آن فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری می‌توان به امکان دفن آن در زمین به‌منظور کاهش فضای اشغالی، تولید با بدنه از جنس‌های مختلف مانند پلی‌اتیلن، فایبرگلاس و فلزی، تحویل پساب تصفیه شده در محل به‌منظور استفاده مجدد در کاربری‌های همچون فلاش‌تانک، آبیاری فضای سبز، آب موردنیاز برای چیلر، شستشوی محوطه و غیره و راهبری آسان آن اشاره کرد.

برای خرید انواع پکیج‌های تصفیه بهداشتی، به صفحه پکیج تصفیه فاضلاب مراجعه کنید.

مراحل تصفیه فاضلاب خاکستری

به‌منظور اطمینان از حذف ناخالصی‌ها و تصفیه آلاینده‌ها، تصفیه آب خاکستری شامل چندین مرحله قبل از استفاده مجدد است. مراحل کلی تصفیه فاضلاب خاکستری به شرح زیر است:

مراحل تصفیه فاضلاب خاکستری

  • آشغال‌گیری: جهت حذف ذرات درشت همچون مو و کرک، پوست تخم‌مرغ و غیره به‌منظور جلوگیری از آسیب به تجهیزات و افزایش راندمان تصفیه صورت می‌گیرد.
  • متعادل‌سازی: اولین واحد از واحدهای تصفیه محسوب می‌شود که وظیفه متعادل‌سازی هیدرولیکی و آلی فاضلاب را بر عهده دارد.
  • تصفیه بیولوژیکی: تصفیه بیولوژیکی، استفاده از میکروارگانیسم‌ها برای تجزیه مواد آلی موجود در آب خاکستری است. بیشتر فرایندهای زیستی مورداستفاده در پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، مبتنی بر فرایند لجن فعال می‌باشد.
  • ته‌نشینی: پس از واحدهای تصفیه بیولوژیکی، واحد ته‌نشینی با ارائه زمان ماند و طراحی هیدرولیکی مناسب، به سقوط ذرات جامد لخته شده در کف مخزن به‌صورت ثقلی می‌گردد.
  • فیلتراسیون: پس از واحد ته‌نشینی، پساب که بخش زیادی از آلاینده‌های خود را از دست داده است، به واحد فیلتراسیون هدایت می‌شود. در این بخش، ذرات معلق، رنگ، بو و کدورت از پساب حذف می‌شود. به طور معمول از فیلترهای شنی و کربنی در این بخش استفاده می‌گردد.
  • گندزدایی: برای حذف عوامل بیماری‌زا از پساب تصفیه شده، واحدهای گندزدایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مرحله از روش‌های مرسوم کلرزنی، ازن زنی یا اشعه فرابنفش استفاده می‌شود.
  • نگهداری پساب تصفیه شده: آب خاکستری تصفیه شده به‌منظور هدایت به نقاط مصرف، در یک مخزن مناسب نگهداری می‌شود.
  • سیستم بازچرخانی: در نهایت، آب خاکستری تصفیه شده را می‌توان برای مصارف مختلف غیرشرب مانند فلاش‌تانک، آبیاری فضای سبز، شستشوی توالت‌ها یا سایر فعالیت‌هایی که نیازی به آب شیرین با کیفیت بالا ندارد، بازچرخانی کرد.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

استفاده از پکیج تصفیه آب خاکستری در موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

  • در مواردی که امکان اتصال فاضلاب تولیدی به شبکه جمع‌آوری شهری وجود ندارد و دفع فاضلاب نیازمند تصفیه بر اساس استانداردهای محیط‌زیست می‌باشد.
  • در مواردی که حجم تولیدی فاضلاب زیاد است و می‌بایست در محل تولید تصفیه و به شبکه جمع‌آوری اضافه نشود.
  • در مواردی که امکان دفع فاضلاب از روش‌های مرسوم وجود ندارد.
  • در شرایطی که دفع فاضلاب در چاه‌های جذبی، مشکلات نگهداری و تعمیرات دوره‌ای چاه‌های جذبی را افزایش می‌دهد و جداسازی فاضلاب خاکستری به‌منظور کاهش حجم فاضلاب دفعی اولویت دارد.
  • در شرایطی که هزینه تهیه آب مصرفی زیاد بوده یا با محدودیت منابع آبی روبروییم و تأمین آب غیرشرب موردنیاز باید از راه‌های دیگری صورت پذیرد.
  • در شرایطی که اهداف زیست‌محیطی مطرح است و قصد صرفه‌جویی در منابع مرسوم آب وجود دارد.
  • در مواقعی که ساختمان‌ها بر اساس اصول معماری پایدار و با تکیه بر ضوابط ساختمان‌های سبز ساخته می‌شود.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب خاکستری به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیر آن‌ها در طراحی و ساخت و همچنین سهولت استفاده، قابل‌استفاده در هتل‌ها، مجتمع‌های مسکونی، برج‌های مسکونی و اداری، بیمارستان‌ها، شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و صنایع مختلف، آپارتمان‌ها، خانه‌های ویلایی و مجتمع‌های بین‌راهی هستند.

اجزای پکیج تصفیه آب خاکستری

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری به‌منظور اجرای مؤثر فرایندهای تصفیه و ارائه پساب تصفیه شده مطابق با استاندارهای سازمان محیط‌زیست، از تجهیزات و بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

  • مخازن

واحدهای مختلف تصفیه در مخازن مناسبی جانمایی می‌شوند که می‌تواند از متریال مختلفی ساخته شود. برای مثال مخازن پلی‌اتیلنی کاروگیتی، مخازن فایبرگلاس یا کامپوزیتی و مخازن فلزی بیشتری استفاده در میان متریال مختلف دارد. در این میان مخازن فایبرگلاس و فلزی امکان انعطاف بیشتری در خصوص اشکال مختلف طراحی ارائه می‌دهند. در حالی که قیمت مخازن پلی‌اتیلنی، مناسب‌تر از دو نوع دیگر است.

  • تجهیزات الکترومکانیکال

اصلی‌ترین تجهیزات مورداستفاده در پکیج تصفیه آب خاکستری، تجهیزات هوادهی یا بلوئر و تجهیزات پمپاژ می‌باشد. همچنین استفاده از دوزینگ پمپ‌ها به‌منظور تزریق مواد شیمیایی به پساب در این پکیج‌ها متداول است. طراحی واحدهای الکترومکانیکال، پس از تعیین طرح تصفیه و واحدهای فرایندی صورت می‌پذیرد.

  • واحدهای فیلتراسیون

به‌منظور حذف ذرات معلق و کدورت، رنگ و بو از پساب استفاده می‌شود. تجهیزات فیلتراسیون در کنار پکیج مستقر می‌شود و به‌وسیله پمپاژ پساب تصفیه شده و عبور از لایه‌های مختلف فیلتراسیون، عمل جداسازی فیزیکی ذرات معلق از پساب صورت می‌گیرد.

  • واحد گندزدایی

شامل بخش‌های مختلفی است که مطابق با روش گندزدایی منتخب، معین می‌شود. برای مثال در شرایط گندزدایی با کلر، این واحد شامل مخازن ساخت محلول کلر، همزن مستغرق، الکتروموتور و شاسی نگهدارنده می‌باشد.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

طراحی یک تصفیه‌خانه، مجموعه فعالیت‌هایی است که در قالب یک تیم متخصص و در هماهنگی با هم صورت می‌پذیرد. ضوابط مختلفی حاکم بر طراحی پکیج‌های تصفیه فاضلاب است که تعیین آن‌ها مرتبط با ویژگی‌های فاضلاب، حجم فاضلاب، استانداردهای خروجی، ویژگی‌های محل استفاده از پکیج، محدودیت‌های پروژه و غیره می‌باشد.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری دارای بخش‌های طراحی فرایند تصفیه، طراحی اجزای الکترومکانیکیال، طراحی تابلو برق، طراحی هیدرولیکی و سایر واحدها می‌باشد. باتوجه‌به تفاوت کیفی فاضلاب خاکستری در شرایط مختلف، آگاهی از وضعیت منابع تولید یا دسترسی به آنالیز کیفی فاضلاب، موجب تدقیق طرح تصفیه خواهد بود. همچنین آگاهی از چگونگی وضعیت تحویل فاضلاب و نحوه اجرای مخازن، موجب تعیین طرح هیدرولیکی مخزن و سایر اجزای مرتبط و در نتیجه به حداکثر رساندن راندمان تصفیه خواهد بود.

طراحی پکیج تصفیه آب خاکستری ، نیازمند تسلط به دانش و تخصص کافی در این زمینه است و عدم احراز صلاحیت علمی در این حوزه، عدم کارکرد صحیح سیستم، عدم دستیابی به استانداردهای لازم و هزینه‌های قابل توجه در دوران بهره‌برداری را برای مصرف‌کنندگان این محصولات به همراه خواهد داشت.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

قیمت پکیج تصفیه آب خاکستری به عوامل مختلفی بستگی دارد و باتوجه‌به متغیر بودن این عوامل در پروژه‌های مختلف، امکان ارائه قیمت پیش از دستیابی به اطلاعات فاضلاب و شرایط پروژه وجود ندارد. همچنین، نصب و راه‌اندازی نیز بخشی از هزینه‌های مربوط به خرید پکیج می‌باشد که باتوجه‌به وضعیت محل پروژه برآورد خواهد شد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

عوامل تأثیرگذار در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری ، شامل موارد زیر است:

  • ظرفیت پکیج
  • فرایند تصفیه مورداستفاده
  • جنس بدنه و کیفیت و برند تجهیزات به کار رفته
  • دفنی یا غیردفنی بودن پکیج
  • استاندارد پساب تصفیه شده
  • تجهیزات جانبی
  • ارائه یا عدم ارائه واحد بازچرخانی
  • امکانات تابلو کنترل
  • هزینه‌های مربوط به نصب و راه‌اندازی

مزایای استفاده از پکیج تصفیه آب خاکستری

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، منبع پایداری از آب غیرشرب را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد که می‌تواند پاسخگوی نیازهای روزمره در کاربری‌هایی همچون فلاش‌تانک، آبیاری فضای سبز، سیستم‌های خنک‌کننده ساختمان، محوطه شویی و کارواش باشد. از سوی دیگر هزینه‌های دفع فاضلاب را به حداقل می‌رساند.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

برتری پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری در امکان تصفیه در محل، سهولت راهبری، حداقل بودن هزینه‌ها در دوران بهره‌برداری و قابلیت توسعه می‌باشد. همچنین در صورت نیاز و با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در زمان طراحی، امکان جابه‌جایی پکیج به محلی دیگر فراهم خواهد بود.

مهم‌ترین مزیت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری و بازیافت فاضلاب، در حفظ محیط‌زیست و کمک به پایداری منابع آب می‌باشد.

ویژگی‌های دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری پاک پساب اقلیم

شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، متشکل از طراحان متخصص در حوزه‌های مختلف تصفیه و بازیافت فاضلاب، رسالت خود را در ارائه محصولات باکیفیت و تخصصی به‌منظور سهولت در خرید، راحتی در بهره‌برداری، ارائه راندمان بالا و در نهایت حفظ محیط‌زیست و منابع آبی قرار داده است.

ویژگی‌های دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری پاک پساب اقلیم

به همین منظور، دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری این شرکت از استانداردهای مشخصی تبعیت نموده و دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • تطابق کامل محصولات طراحی شده با ضوابط فرایندی و هیدرولیکی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
  • طراحی بر اساس ویژگی‌های خاص هر فاضلاب با دریافت اطلاعات گسترده از وضعیت موجود
  • طراحی بر اساس ظرفیت فاضلاب موجود و عدم نیاز به تخلیه غیربهداشتی فاضلاب
  • طراحی واحدهای بازچرخانی و ارائه آن متناسب با شرایط خاص هر پروژه
  • همکاری با خریداران و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های تخصصی به‌منظور ارائه مناسب‌ترین پیشنهاد از جنبه‌های اقتصادی و فنی
  • تولید پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری با انواع متریال بدنه مانند پلی‌اتیلن، فایبرگلاس، فلزی و…
  • امکان تولید پکیج با تجهیزات الکترومکانیکال سفارشی مدنظر خریدار
  • ارائه تجهیزات الکترومکانیکال به همراه رزرو در پکیج به‌منظور افزایش عمر تجهیزات و کاهش هزینه‌های دوره نگهداری
  • ارائه واحدهای پمپاژ پساب تصفیه شده و هاضم لجن در داخل پکیج به‌منظور کاهش هزینه‌های مربوط به احداث ایستگاه پمپاژ و همچنین تخلیه لجن
  • طراحی بر اساس تولید و انتشار حداقلی بو با تأکید بر هوادهی در واحدهای متعادل‌ساز و هاضم لجن
  • ارائه تابلو فرمان هوشمند با امکانات کنترلی و هشداردهنده
  • طراحی انواع روش‌های تصفیه متناسب با کیفیت فاضلاب ورودی و استانداردهای خروجی
  • نصب آسان و سریع
  • کمترین میزان عملیات عمرانی
  • مصرف بهینه انرژی
  • صرفه‌جویی در فضای مورداستفاده
  • امکان دفن پکیج در زمین
  • یک سال گارانتی پکیج
  • 10 سال خدمات پس از فروش و حمایت از خریدار در زمان بهره‌برداری

خرید پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری از پاک پساب اقلیم

کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و با ارائه اطلاعات فاضلاب خاکستری ساختمان خود مشتمل بره حجم فاضلاب، منابع تولیدکننده، استاندارد خروجی و شرایط محل استفاده، در سریع‌ترین زمان ممکن با دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی، پیشنهاد فنی – مالی مربوطه را دریافت نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط