share:

امتیاز محصول:

پکیج چربی گیر DAF

قیمت پایه از:

350,000,000 تومان

تخفیف ویژه روی خرید نهایی

برای استعلام قیمت و موجودی با شماره 02166152344 تماس بگیرید.

وجود چربی و روغن در جریان فاضلاب علاوه بر ایجاد مشکلات گرفتگی در مسیر جمع آوری و لوله‌ها، باعث کاهش اثربخشی فرآیند تصفیه هوازی و بی‌هوازی می‌شود و متعاقباً پساب با کیفیت پایین می‌تواند اکوسیستم‌های آبی و آب‌های زیرزمینی را تهدید کند. به همین خاطر استفاده از سیستم‌های جداسازی چربی از فاضلاب از کاربرد بسیاری برخوردار است. یکی از سیستم‌هایی که جهت جداسازی چربی از فاضلاب استفاده می شود، پکیج چربی گیر DAF است که در ادامه درباره نحوه عملکرد، کاربردها و سایر ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد.

چربی گیر فاضلاب DAF چیست؟​

فاضلاب از 99 درصد آب و 1 درصد سایر مواد آلاینده تشکیل شده است. در راستای تصفیه فاضلاب و استفاده مجدد از آن، نیاز به جداسازی جامدات از مایع است. وجود چربی در فاضلاب یکی از مهم‌ترین مواردی است که در سیستم تصفیه فاضلاب باید در مراحل اولیه از فاضلاب حذف شود، زیرا در صورت انتقال چربی به مراحل فرایند، روند تصفیه دچار اختلال خواهد شد. پکیج چربی گیر DAF یک سیستم جداسازی چربی از مایع است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

شناورسازی با هوای محلول (DAF) بر پایه یک فرایند فیزیکی – شیمیایی صورت می‌گیرد و در آن تزریق هوا به صورت حباب‌های ریز به جریان فاضلاب با استفاده هم زمان از مواد شیمیایی باعث شناور شدن ذرات در سطح پساب می‌شود. این حباب‌ها روی ذرات جامد می‌چسبند و باعث افزایش سرعت صعود ذرات به سطح سیال می‌گردند. شناورسازی مواد محلول از طریق این فرایند، 5 برابر سرعت بیشتر از نشست در یک مخزن ته‌نشینی معمولی است و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در وقت و مکان می‌شود. سپس این لایه لجن شناور به طور خودکار و مداوم با استفاده از سیستم اسکرابر برداشته می‌شود. در فرایند تصفیه با سیستم DAF پسابی تقریباً عاری از TSS ، FOG خارج شده که قسمت زیادی از BOD آن کاهش یافته است.

ویدئو چگونگی عملکرد سیستم چربی گیر DAF

طرز کار دستگاه چربی گیر DAF

سیستم شناورسازی هوای محلول در آب یا همان چربی‌گیر فاضلاب DAF، در واقع فرایند حذف جامدات معلق، روغن‌ها و سایر آلاینده‌ها از طریق استفاده از شناورسازی حباب هوا است. هوا در یک مخزن تحت فشار آب حل می‌شود سپس به فاضلاب تزریق شده و با جریان فاضلاب مخلوط می‌شود و درحالی‌که در تماس نزدیک با آلاینده‌ها است از محلول خارج می‌شود.

زمانی که در این سیستم حباب‌های هوا شکل می‌گیرند، به جامدات موجود در فاضلاب متصل می‌شوند و این اتصال سبب افزایش شناوری آنها شده و جامدات را به سطح آب شناور می‌کند. زمانی که جامدات در سطح آب شناور می‌شوند، به وسیله اسکیمر مکانیکی از سطح آب پاک‌سازی شده و به مخزن جمع‌آوری لجن هدایت می‌شوند.

یکی از نکاتی که در کارکرد این دستگاه وجود دارد این است که در برخی موارد به جهت اینکه ذرات و حباب هوا متصل شوند و به سطح بیایند، لازم است که به آن منعقدکننده یا مواد پلیمری تزریق شود تا ذرات بی بار شوند.

ایده اصلی در پکیج چربی گیر DAF این است که ذراتی که می‌خواهیم از جریان فاضلاب جدا شود، دارای وزن مخصوص کم و بیش برابر با وزن مخصوص آب باشند و یکی از علل تزریق هوا به مایع نیز این است که استفاده از حباب هوا با چگالی کم و اتصال آن به ذرات جامد، سبب کاهش چگالی و در نتیجه به روی سطح آمدن آن‌ها می‌شود. حباب‌های هوا به ذرات می‌چسبند و وزن مخصوص را به <1.0 کاهش می‌دهند، ذرات را جمع می‌کنند و آنها را به سطح مخزن می‌آورند.

طرز کار دستگاه چربی گیر DAF​

اجزای پکیج چربی گیر DAF

در یک پکیج چربی گیر DAF از تجهیزات مختلفی استفاده خواهد شد. برخی از این تجهیزات عبارت‌اند از:

  • مخزن اصلی شناورسازی و فرایند
  • اسکیمر مکانیکی جمع‌آوری لجن سطحی (پارویی)
  • مخزن تحت فشار جهت حل شدن هوا در آب
  • کمپرسور یا بلوئر هوادهی جهت تأمین هوای مورد نیاز
  • تجهیزات انعقاد شیمیایی در صورت لزوم (تانک، میکسر، دوزینگ پمپ و …)
  • لوله و اتصالات و تجهیزات جانبی – پمپ انتقال و بازگردانی فاضلاب و …


DISSOLVED AIR
FLOTATION

DAF Systems

طراحی پکیج چربی گیر فاضلاب DAF

شکل زیر شماتیک کلی از واحدهای مختلف در یک سیستم چربی‌ گیر DAF را نشان می‌دهد.

طراحی پکیج چربی گیر فاضلاب DAF

1. آشغال‌گیری

در اولین مرحله از جمع‌آوری فاضلاب و هدایت آن به سمت پکیج چربی گیر DAF وجود یک واحد آشغال‌گیر جهت حذف مواد جامد ناخالص و درشت، بسیار مهم است. زیرا:

  • از مسدود کردن مواد جامد / آسیب رساندن به پمپ‌های فاضلاب، پمپ‌های بازیافت DAF و پمپ‌های لجن جلوگیری می‌کند.
  • بوهای تولید شده در اثر هضم بی‌هوازی لجن ته‌نشین شده را که در واحد DAF و مخزن بافر ایجاد می‌شود، کاهش می‌دهد.
  • تشکیل لجن را روی نازل‌های هوادهی در واحد DAF به حداقل می‌رساند که در غیر این صورت می‌تواند تشکیل حباب‌های ریز را مختل کند.
  • با آشغال‌گیری و حذف هر چه بیشتر مواد جامد با روش‌های ساده‌تر، مصرف منعقدکننده را کاهش می‌دهد. معمولاً در این مرحله از آشغال‌گیرهای میله‌ای یا سبدی استفاده می‌شود. همچنین از سایر انواع آشغال‌گیرها نیز تا حداکثر اندازه 1 میلیمتر می‌توان استفاده نمود.

2. مخزن متعادل‌ساز/نگهدارنده

مخزن متعادل ساز با داشتن زمان ماند کافی برای فاضلاب جهت تعدیل در ویژگی‌های کمی و کیفی مانند: میزان بار هیدرولیکی، میزان بار آلی، دما، pH و … به کار برده می‌شود. زمان ماند حدود 2 الی 6 ساعت در این تانک در نظر گرفته می‌شود.

3. پیش تصفیه

معمولاً پیش از ورود فاضلاب به پکیج چربی گیر DAF استفاده از آشغال‌گیر به تنهایی کفایت می‌کند لکن در موارد خاص ممکن است قبل از ورود به DAF نیاز به پیش تصفیه باشد. در برخی پروژه‌های صنعتی، جهت به حداقل رساندن هزینه‌های عملیاتی DAF و یا حذف آلاینده‌هایی که اساساً برای شناورسازی هوا مناسب نیستند ممکن است توصیه شود. به عنوان مثال استفاده از واحد ته‌نشینی اولیه با جداسازی گرانشی باعث جداسازی برخی مواد از فاضلاب می‌شود.

4. انعقاد و افزودن مواد شیمیایی

فاضلاب به طور مداوم به لوله لخته‌سازی (فلوکولاتور) که به جهت افزایش امکان اختلاط با مواد شیمیایی حالت زیگزاگ دارد، ارسال می‌شود. در آنجا، ماده منعقدکننده اضافه می‌شود. مواد منعقدکننده مانند یک پل ذرات کلوئیدی را به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را به یکدیگر متصل می‌کند و در واقع افزایش مواد منعقدکننده بار منفی ذرات معلق را خنثی و آنها را پایدار می‌کند که باعث درشت‌تر شدن آنها می‌شود. برخی از منعقدکننده‌های پراستفاده در تصفیه آب و فاضلاب سولفات آلومینیوم، سولفات آهن، کلرید فریک یا پلی کلرید آلومینیوم هستند. سپس، در همان لوله، ماده لخته ساز اضافه می‌شود. این ماده یک پلیمر با بار مخالف جهت جذب لکه‌های کوچک‌تر یا کلوئیدها برای تشکیل لکه‌های بزرگ‌تر است.

به این ترتیب میکرو حباب‌های هوا به شاخه‌های بزرگ متصل می‌شوند و ذرات با چگالی کمتری نسبت به آب ایجاد می‌کنند و باعث ایجاد شناوری می‌شوند. طراحی واحد انعقاد و لخته‌سازی در سیستم چربی‌گیر DAF ضروری نیست مگر در مواقع لازم و با توجه به شرایط پروژه طراحی و اجرا می‌گردد.

5. واحد چربی‌ گیر DAF

در شکل زیر نمای کلی از پکیج چربی گیر DAF را مشاهده می‌کنید. اگرچه سیستم مستطیلی شکل تنها نوع پکیج DAF نیست؛ اما این مدل از راندمان بسیار بالایی در حذف جامدات و چربی فاضلاب برخوردار است.

واحد چربی‌ گیر DAF

  • طراحی هاپر (قیف و شیب در کف مخزن) زمانی که بارهای قابل توجهی از شن، خاک رس، سیلت و هر ماده جامد دیگری وجود داشته باشد که احتمالاً به جای شناور شدن در سطح DAF، در کف مخزن غرق می‌شود، انجام می‌شود. این طراحی حذف لجن ته‌نشین شده را ساده‌تر می‌کند.
  • لوله‌کشی‌های داخل و خارج از پکیج DAF نباید هیچ‌گونه اختلالی در جریان فاضلاب ایجاد کنند، چرا که ایجاد هرگونه اختلال در جریان باعث برهم‌خوردگی سطح فاضلاب و در نتیجه از بین رفتن لجنی می‌شود که بر روی سطح جمع‌آوری شده است.
  • حباب‌های هوا باید بسیار ریز باشند تا به‌خوبی به ذرات معلق متصل شوند و عمل جداسازی به‌خوبی صورت گیرد و همچنین درشت بودن حباب‌ها سبب ایجاد آشفتگی در جریان فاضلاب می‌شود.
  • استفاده از اسکیمر با سرعت بسیار پایین جهت جداسازی لجن از سطح فاضلاب نیز موضوع بسیار مهم در طراحی پکیج چربی گیر DAF است.

در پکیج چربی گیر DAF پس از تشکیل لخته‌ها، بخشی از پساب تصفیه شده – تقریباً 30 درصد – مجدداً در گردش قرار می‌گیرد تا با فاضلاب مخلوط شود. یک سیستم تزریق پیشرفته، فشار آب اشباع شده را در واحد شناوری توزیع می‌کند. از این طریق، حباب‌های تولید شده می‌توانند سایز مناسبی برای همراهی با لخته‌های شناور به دست آورند.

سرانجام، در سطح واحد شناورسازی، یک سیستم اسکرابر، لجن ایجاد شده را در یک قیف جمع‌آوری کرده و پساب زلال شده در یک سرریز در طرف مقابل تخلیه می‌شود. در این بین، ذرات سنگین‌تری که نمی‌توانند به چگالی کمتری از آب برسند، در محفظه رسوب نگهداری می‌شوند تا در ابتدای خط تصفیه فاضلاب مجدداً به گردش درآمده تا تصفیه مناسب دریافت کنند و یا پس از تغلیظ و ته‌نشینی از کف مخزن (درین) تخلیه می‌شوند.

6. جمع‌آوری و جداسازی لجن

پس از مرحله جداسازی DAF، میزان قابل توجهی با توجه به دبی ورودی سیستم، از پکیج خارج می‌گردد. درصورتی‌که حجم لجن تولیدی بالا باشد، استفاده از دستگاه‌های آبگیری لجن و فیلتر پرس توصیه می‌شود. همچنین روش‌های دیگری نیز برای هضم و دفع لجن وجود دارد که با توجه به شرایط پروژه انتخاب و به کار برده می‌شود. پس از خروج پساب زلال از سیستم نیز با توجه به شرایط پروژه مانیتورینگ و پایش pH، چربی و سایر موارد مدنظر می‌تواند انجام گردد.

کاربردهای پکیج چربی گیر DAF

همان‌طور که در بالا از مزیت‌های پکیج چربی گیر DAF صحبت کردیم، به جهت راندمان بالای این سیستم در صنایع و بخش‌های مختلف کاربرد دارد.

کاربردهای پکیج چربی گیر DAF​

از جمله:

  • کارخانه‌های کاغذ و مقوا
  • کارخانجات تولید بیسکویت و کارخانه‌های تولید شیرینی
  • کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی
  • صنایع لبنیات
  • صنایع نفت و پتروشیمی
  • صنایع نساجی
  • صنایع دام و کشتارگاه
  • رستوران‌های صنعتی
  • کارخانجات سیمان و …

علاوه بر واحدهای صنعتی نیز گاهی در تصفیه فاضلاب شهری جهت جداسازی مواد جامد و چربی کاربرد بسیاری دارد.

قیمت پکیج چربی گیر DAF

همان‌طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، پکیج چربی گیر DAF کاربردهای بسیاری دارد. با توجه به نوع فاضلاب و ویژگی‌های آن، طراحی سیستم متفاوت خواهد بود؛ بنابراین نمی‌توان به طور مشخص قیمت واحدی برای پکیج چربی گیر DAF قرار داد. همچنین متریال و تجهیزات به کار رفته در سیستم نیز تأثیر بسیاری بر روی قیمت آن خواهد گذاشت.

بنابراین، جهت اطلاع از قیمت پکیج چربی گیر DAF با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید تا با در نظر گرفتن تمامی جوانب پروژه شما، بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهیم.

خرید پکیج چربی گیر DAF از پاک پساب اقلیم

​طراحی چربی‌گیر DAF با توجه به پارامترهای مختلفی صورت می‌گیرد که جهت اجرای یک پکیج چربی گیر DAF بهینه با بالاترین راندمان و مقرون به صرفه، نیاز به بررسی و محاسبات دقیق است.

شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، طراح و تولیدکننده سیستم‌های چربی گیر DAF، پکیج‌های تصفیه خود را با طراحی منحصربه‌فرد، قیمت مناسب و گارانتی یک‌ساله ارائه می‌نماید.
همچنین بهسازی و اصلاح سیستم‌های موجود در جهت بالا بردن کیفیت خروجی پکیج‌های DAF بخشی از خدمات این شرکت مهندسی است؛ بنابراین جهت خرید پکیج چربی گیر DAF با کارشناسان ما در ارتباط باشید. پاک پساب اقلیم ارائه دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ، صنعتی و … است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج چربی گیر DAF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط