share:

امتیاز محصول:

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

قیمت پایه از:

300,000,000 تومان

تخفیف ویژه روی خرید نهایی

برای استعلام قیمت و موجودی با شماره 02166152344 تماس بگیرید.

با آگاهی روزافزون از ماهیت فاضلاب و پتانسیل آن در جهت بازیافت و همچنین با بهبود و توسعه تکنولوژی های تصفیه، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در سال های گذشته به طور قابل توجهی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

به کارگیری این سیستم‌ها که دارای مزایای بسیاری همچون نیاز به فضای کم، قابلیت دفن در زمین، حمل آسان و امکان توسعه در صورت افزایش میزان فاضلاب در آینده هستند، موجب حذف هزینه های اضافی ناشی از انتقال فاضلاب به تصفیه خانه های شهری میشود. این پکیج ها به دلیل پیش ساخته بودن، هزینه نگهداری پائین، عدم نیاز به اپراتور متخصص، بازیافت فاضلاب برای مصرف دوباره و مزایای بسیار دیگر، مورد توجه کارفرمایان پروژه های ساخت و ساز و صاحبان صنایع قرار گرفته است.

امکان تصفیه در محل، طراحی مراحل تصفیه متناسب با کیفیت مورد انتظار خروجی، دسترسی آسان به تجهیزات و امکان تعمیر و تعویض در صورت لزوم، سهولت بررسی کیفی پساب تصفیه شده خروجی، امکان بهبود عملکرد سیستم در صورت نیاز، کمترین متراژ لوله کشی جهت انتقال فاضلاب به مخازن تصفیه و مصرف مجدد پساب تصفیه شده بخشی از امکانات و مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب می‌باشد.

از تصفیه فاضلاب چه می دانیم؟

فاضلاب به آب مصرف شده توسط افراد، صنایع و غیره که به دلیل فرایند مصرف دارای مواد خارجی و آلاینده شده است، می گویند. در یک دسته بندی کلی انواع فاضلاب شامل بهداشتی، صنعتی و بیمارستانی (عفونی) می باشد.

تصفیه فاضلاب چندین مرحله دارد. فرآیند و مراحل تصفیه فاضلاب بیش از همه به نوع فاضلاب تولیدی بستگی دارد. تصفیه فاضلاب های صنعتی متفاوت از فاضلاب های بیمارستانی یا بهداشتی است. همچنین صنایع مختلف به دلیل افزودن آلاینده های متفاوت به آب، به روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب خود نیاز دارند. از سوی دیگر کیفیت مد نظر پساب تصفیه شده، یکی دیگر از مواردی است که موجب تفاوت میان فرایند ها و مراحل تصفیه انواع فاضلاب میشود .

پکیج تصفیه فاضلاب چیست ؟

هزینه های ناشی از ساخت تصفیه خانه های متمرکز، دور بودن جوامع انسانی در قالب شهرک ها یا کارخانجات از تصفیه خانه های متمرکز و اهداف مربوط به بازیافت و استفاده مجدد از فاضلاب در مبدا تولید، موجب طراحی و توسعه تصفیه خانه های غیر متمرکز که به عنوان پکیج تصفیه فاضلاب نیز شناخته میشود، گردیده است.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست ؟​

پکیج های تصفیه فاضلاب ، تصفیه خانه های کوچک و اغلب پیش ساخته هستند که فاضلاب جوامع کوچک را در محل تولید تصفیه میکنند. این سیستم ها، قادر به ارائه انواع روش های تصفیه میباشند و به دلیل ضوابط طراحی خاصی که دارند، فضای کمتری را اشغال میکنند و امکان بهره برداری از تصفیه خانه را حتی برای افراد غیر متخصص فراهم می آورند.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست ؟

فاضلاب بهداشتی، فاضلاب تولیدی ناشی از فعالیت های روزمره خانگی، استحمام و شتستشو، ادارات، بیمارستان ها و … می باشد. به دلیل بحران آب و محیط زیست و حجم بالای فاضلاب بهداشتی تولیدی، امروزه تصفیه فاضلاب بهداشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در مناطقی که دسترسی به شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری ندارند و یا قصد استفاده مجدد از فاضلاب را در محل تولید دارند، بهترین گزینه برای مدیریت فاضلاب میباشد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست ؟

فاضلاب خانگی که به عنوان فاضلاب بهداشتی منازل هم شناخته میشود، همان فاضلاب بهداشتی است که به صورت روزمره در مصارفی همچون استحمام، آشپزی و استفاده از سرویس بهداشتی تولید میشود. ماهیت فاضلاب بهداشتی منازل (فاضلاب خانگی) تفاوت کمی با فاضلاب بهداشتی اماکن تجاری و اداری دارد. در بسیاری از مناطق جهان، به دلیل عدم دسترسی به تصفیه خانه های شهری، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خانگی از استقبال گسترده ای برخوردار است.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چیست ؟

فاضلاب انسانی، ناشی از مصرف آب بهداشتی در مصارف روزمره میباشد. عناوین انسانی، خانگی و بهداشتی هم ارز بوده و اغلب به جای یکدیگر به کار برده می‌شود. پکیج تصفیه فاضلاب انسانی ، به منظور تصفیه فاضلاب تولیدی در مکان هایی است که مصرف آب در مصارف بهداشتی و خانگی توسط انسان صورت میگیرد.

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب

دفع غیربهداشتی فاضلاب تصفیه نشده، از عوامل اصلی شیوع انواع بیماری‌ها از طریق آلودگی آب و خاک، ایجاد آلودگی های بصری و معضلات مربوط به انتشار بوی نامطبوع میباشد. عدم دسترسی بسیاری از مناطق شهری و صنعتی به سیستم های جمع آوری فاضلاب شهری، استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب را ناگزیر کرده است. از سوی دیگر، معضل جهانی آب، موجب توسعه رویکرد نوینی نسبت به فاضلاب در خصوص امکان مصرف مجدد آن شده است.

با توجه به محدودیت منابع آب شیرین، باید تا حد امکان در مصرف آب صرفه جویی و در راستای بازگردانی آب تلاش کرد. یکی از راه های بازگردانی آب به چرخه استفاده، تصفیه فاضلاب است. فاضلاب حاصل از فعالیت های انسانی (فاضلاب بهداشتی-انسانی) و فاضلاب های صنعتی، قابلیت تصفیه را دارند و از خروجی حاصل از تصفیه می توان جهت مصارف مختلفی استفاده کرد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از نظر جنس بدنه شامل انواع زیر است:

  • پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب
  • پکیج فایبرگلاس تصفیه فاضلاب
  • پکیج فلزی تصفیه فاضلاب

انتخاب بدنه مناسب برای پکیج تصفیه فاضلاب به عواملی مانند حجم فاضلاب، محدودیت های اجرایی در محل نصب پکیج، آب و هوا و اقلیم محل استفاده و شرایط استفاده به صورت دفنی و غیر دفنی وابسته است. در ادامه به معرفی هر یک از پکیج های مذکور و مزایا و معایب آن می پردازیم.

1. پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

این نوع پکیج با بدنه پلی اتیلن (PE) ارائه میشود. پکیج پلی اتیلنی دارای چگالی بسیار بالا و وزن بسیار کمتر نسبت به پکیج های فلزی می باشد.

پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

مخازن این پکیج ها از لوله های دوجداره پلی اتیلنی با قطر و طول های مختلف ساخته می شود. مخازن پلی اتیلنی به دو صورت قابل ساخت و نصب می باشند. یکی به صورت دفنی و دیگر نصب بر روی سطح.

مزایای پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب​

• وزن کم و حمل آسان
• مقاومت در برابر اسیدیته
• مقاوم در برابر بار وارده و امکان دفن در زمین
• عدم نیاز به استفاده از پوشش اپوکسی
• بهره برداری و نگهداری آسان
• قابل حمل و پرتابل
• عدم انتشار بو
• قابلیت توسعه تصفیه خانه

​2. پکیج فایبرگلاس تصفیه فاضلاب​

پکیج تصفیه فاضلاب از جنس فایبرگلاس که به پکیج های FRP نیز شناخته میشوند، از پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس به همراه الیاف شیشه ساخته می شوند. بدنه این پکیج ها در برابر مواد اسیدی و خورنده و فاضلاب های صنعتی دارای استقامت بسیار بالایی می باشد.پکیج فایبرگلاس تصفیه فاضلاب

مزایای پکیج های فایبرگلاس تصفیه فاضلاب

  • عمر بالا
  • سهولت بهره برداری
  • انعطاف پذیری در ساخت پکیج با اشکال مختلف
  • مقاوم در برابر مواد خورنده و اسیدی
  • ظاهر مناسب و کیفیت بالا
  • عدم محدودیت در ابعاد و نبود مشکلات حمل مخزن در احجام بالا به دلیل امکان مونتاژ قطعات مخزن در محل پروژه
  • سهولت حمل
  • قابلیت توسعه تصفیه خانه
  • امکان نصب به صورت مدفون و غیر مدفون

​​3. پکیج فلزی تصفیه فاضلاب بهداشتی​

پکیج های فلزی تصفیه فاضلاب بهداشتی از ورق و پروفیل های فولادی با ضخامت های مختلف ساخته می شوند. جهت جلوگیری از ایجاد خوردگی و محافظت در برابر عوامل جوی و نور خورشید و …، از سه لایه رنگ اپوکسی با ضخامت بالا در ساخت آن ها استفاده میگردد.

پکیج فلزی تصفیه فاضلاب بهداشتی

مزایای پکیج فلزی تصفیه فاضلاب​

  • قابل حمل
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قابل ارتقاء و افزایش ظرفیت
  • امکان ساخت در ظرفیت و ابعاد مختلف
  • عدم نیاز به عملیات عمرانی و ساختمانی در ساخت
  • امکان دسترسی آسان به واحد های فرآیندی از طریق پل دسترسی و پله

مراحل تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب

​شروع فرایند تصفیه فاضلاب، با انجام تصفیه مقدماتی میباشد. جایی که فاضلاب برای ورود به مراحل دیگر آماده می شود. مراحل تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب

مراحل کلی تصفیه فاضلاب شامل موارد زیر است:

  1. آشغالگیری و پمپاژ
  2. حذف شن و ماسه (دانه گیری)
  3. متعادل سازی
  4. ته نشینی اولیه
  5. تصفیه بیولوژیکی
  6. ته نشینی ثانویه
  7. فیلتراسیون
  8. گندزدایی
  9. هضم لجن

​کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی​

تصفیه فاضلاب و آماده سازی آن برای رهاسازی امن در طبیعت و یا استفاده مجدد، در شرایطی که دسترسی به تصفیه خانه های متمرکز شهری وجود ندارد، مهم ترین کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی میباشد.

کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 در بسیاری از مناطق به دلیل وضعیت زمین و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی، امکان حفر چاه جذبی و دفع فاضلاب وجود ندارد. در چنین شرایطی تصفیه کامل فاضلاب بهداشتی، امکان رهاسازی بهداشتی آن را فراهم میکند و یا آن را به عنوان منبعی قابل اتکا برای مصارف غیر شرب در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. از خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به چند منظور استفاده می شود:

  • استفاده جهت کشاورزی و آبیاری فضای سبز
  • تخلیه به آبهای سطحی مانند رودخانه، دریا و …
  • تخلیه به چاه های جاذب
  • استفاده به عنوان آب مورد نیاز در فرایندهای صنعتی
  • استفاده در کارواش یا مصارف محوطه شویی
  • استفاده در برج های خنک کننده

در این خصوص سازمان حفاظت محیط زیست بخشنامه ای با عنوان استاندارد خروجی فاضلاب، تدوین کرده است که در آن استانداردهای تخلیه فاضلاب و حدود پارامترهای کیفی مجاز جهت استفاده آمده است.

این بخشنامه را در این قسمت می‌توانید دانلود کنید

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

طراحی و ساخت یک پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی مراحل مختلفی دارد که به معرفی آن می پردازیم.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

در گام نخست، تعیین دقیق حجم فاضلاب تولیدی روزانه و درک ماهیت و مشخصات کیفی فاضلاب صورت میگیرد. همچنین آگاهی از ضوابط و مقررات منطقه ای یا محلی در خصوص استانداردهای مربوط به دفع یا مصرف مجدد فاضلاب از اولین اقدامات به منظور طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی میباشد.

در مرحله بعد، با آگاهی نسبت به کیفیت و کمیت فاضلاب و هدف از تصفیه، یک طرح تصفیه اولیه تهیه میشود که در آن واحدهای مختلف تصفیه مشخض شده است. انتخاب فرایند تصفیه در این مرحله صورت میپذیرد.

پس از تعیین طرح اولیه، طرح نهایی به تفصیل و جزئیات و تهیه نقشه ها و مشخصات مهندسی دقیق آماده میشود. در این مرحله ، مشخصات فنی مربوط به مخازن، تجهیزات و ابزار دقیق تعیین و به کارگاه ساخت قطعات ارائه میگردد.

در مرحله بعد، ساخت قطعات، مخازن و تامین سایر تجهیزات صورت میگیرد. متناسب با وضعیت پروژه، ساخت پکیج در محل تولید آن صورت میگیرد و یا در صورت امکان، مونتاژ نهایی آن در محل پروژه انجام میشود.

پس از انتقال پکیج به محل استفاده، عملیات نصب و راه اندازی پکیج با اجرای اتصالات و لوله کشی، اتصال تجهیزات الکترومکانیکال و کابل کشی تابلو برق و راه اندازی سیستم صورت میگیرد. آموزش اپراتور بهره برداری توسط کارشناسان شرکت سازنده پکیج انجام میشود و سیستم تصفیه فاضلاب تحویل خریدار میگردد.

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب​

چنانچه پیشتر گفتیم، پکیج های تصفیه فاضلاب برای تصفیه فاضلاب در جوامع کوچکتر مورد استفاده قرار میگیرند. معمولا پکیج ها برای تصفیه فاضلاب از حجم 0.5 متر مکعب بر روز الی 1000 متر مکعب بر روز طراحی و ساخته می شوند.

در ظرفیت های بالاتر، امکان ساخت پکیج ها به صورت مدولار وجود دارد. به این صورت که دبی ورودی را به چند مدول با ظرفیت کمتر تقسیم کرده تا امکان ساخت در پکیج های پرتابل و راهبری و دسترسی آسانتر فراهم باشد. لازم به ذکر است که ظرفیت و دبی ورودی، مستقیما بر ابعاد پکیج ها تاثیرگذار میباشد.

انواع فرآیندهای تصفیه در دستگاه تصفیه فاضلاب​

فرایندهای مورد استفاده در پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی انواع گوناگونی دارد. علاوه بر اینکه پساب خروجی از پکیج به چه منظور مورد استفاده یا دفع قرار میگیرد، حجم فاضلاب روزانه، مسائل مربوط به بهره برداری، فضای در دسترس و … بر انتخاب نوع فرایند تصفیه فاضلاب اثر گذار است.

انواع فرآیندهای تصفیه در دستگاه تصفیه فاضلاب

برخی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از نظر فرآیند عبارتند از:

  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش هوادهی گسترده لجن فعال (EAAS)
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش راکتور بیوفیلمی با بستر رشد معلق (MBBR)
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش تلفیقی لجن فعال با بستر رشد ثابت (IFAS)
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش دیسکهای بیولوژیکی چرخان (RBC)
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش بیوراکتور غشایی (MBR)
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش رآکتور ناپیوسته متوالی (SBR)

1. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش هوادهی گسترده لجن فعال (EAAS)​

​فرآیند هوادهی گسترده لجن فعال یکی از روش های بیولوژیکی جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی-انسانی می باشد. در این فرآیند، تصفیه فاضلاب توسط فعالیت میکروارگانیسم ها و تجزیه زیستی انجام می شود. این روش یکی از رایج ترین فرآیند های هوازی با راندمان بسیار بالا است و اغلب برای تصفیه فاضلاب بهداشتی از این فرآیند استفاده می شود. همچنین در تصفیه فاضلاب صنعتی نیز گاها به صورت تلفیقی با سایر فرآیند ها به کار گرفته می شود.

2. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش راکتور بیوفیلمی با بستر رشد معلق (MBBR)​

در این نوع پکیج تصفیه فاضلاب، فرآیند تصفیه فاضلاب بهداشتی در یک راکتور بیولوژیکی که دارای پکینگ مدیای معلق است، انجام می شود. این پکینگ مدیاها در واحد هوادهی پکیج قرار داده می شوند و به دلیل ایجاد هوادهی مستمر در این تانک، همیشه در حال حرکت و گردش می باشند. علت استفاده از پکینگ مدیاها، افزایش سطح تماس فاضلاب و میکروارگانیسم می باشد تا عمل تصفیه به خوبی و راندمان بالایی صورت گیرد.

3. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش تلفیقی لجن فعال با بستر رشد ثابت (IFAS)​

روش IFAS یکی از انواع روش های لجن فعال است با این تفاوت که در این فرآیند، در واحد هوادهی از پکینگ مدیای ثابت استفاده می گردد. تفاوت آن با روش MBBR آن است که مدیای موجود در واحد MBBR معلق و مدیای فرآیند IFAS ثابت می باشد. همچنین میزان زمان هوادهی در فرآیند MBBR نسبت به IFAS کمتر خواهد بود.

4. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش دیسکهای بیولوژیکی چرخان (RBC)​

تماس دهنده بیولوژیکی دوار (RBC) یک روش تصفیه فاضلاب با استفاده از دیسک‌ها یا محیط‌های دوار است که در آن میکروارگانیسم‌ها به سطح می‌چسبند و آلاینده‌های آلی را تجزیه می‌کنند. همانطور که فاضلاب روی این دیسک‌های چرخان جریان می‌یابد، میکروارگانیسم‌ها آلاینده‌ها را متابولیزه و تجزیه می‌کنند و فاضلاب را تصفیه می‌کنند. پکیج های تصفیه فاضلاب به روش RBC حذف کارآمد مواد آلی، مصرف انرژی کم و انعطاف پذیری در برابر شوک های آلی و هیدرولیکی را ارائه می دهند.

5. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش بیوراکتور غشایی (MBR)​

فرآیند بیوراکتور غشایی (MBR) تصفیه بیولوژیکی را با فیلتراسیون غشایی، ترکیبی از تصفیه لجن فعال و سیستم جداسازی غشایی ادغام می کند. در این روش، میکروارگانیسم‌ها آلاینده‌های فاضلاب را در یک بیورآکتور تجزیه می‌کنند، در حالی که غشاهای خاصی که استفاده میشود، مواد جامد و میکروارگانیسم‌ها را فیلتر می‌کنند. پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش MBR در مقایسه با سیستم های تصفیه معمولی، کیفیت پساب برتر، فضای اشغالی کوچکتر و راندمان جداسازی مواد جامد را افزایش می دهند.

6. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش رآکتور ناپیوسته متوالی (SBR)​

فرآیند راکتور ناپیوسته متوالی (SBR) یک روش تصفیه فاضلاب است که به صورت چرخه ای عمل می کند و مراحل مختلف تصفیه را در یک مخزن واحد ترکیب می کند. این فرایند دارای مراحل پر شدن، هوادهی، ته نشینی، خروج و سکون میباشد. پکیج های تصفیه فاضلاب به روش SBR انعطاف پذیری، سازگاری با تغییر بارها و حذف موثر مواد مغذی را ارائه می دهند.

فرایند های مختلفی که معرفی کردیم، از رایج ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی – انسانی می باشد. هرچند که با توجه به نوع فاضلاب و سایر ویژگی ها و مشخصات پروژه امکان طراحی و تغییر در فرآیند و سایر مشخصات سیستم فراهم می باشد.

​انواع تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی​

تجهیزاتی که در ساخت و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی استفاده می شود، به موارد مختلفی همچون فرآیند، جنس و مشخصات فاضلاب ورودی و … بستگی دارد. در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی از تجهیزات بیشتر و پیچیده تری استفاده می گردد که در مطلب مختص آن به توضیح خواهیم پرداخت.

انواع تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

از جمله تجهیزاتی که در پکیج های فاضلاب بهداشتی به کار برده می شود عبارت است از:

  • پمپ های مستغرق فاضلابی (Submersible pump)
  • بلوئر هوادهی (Air Blower)
  • آشغالگیر (Screen)
  • دیفیوزر هوادهی (Air diffuser)
  • دوزینگ پمپ (Dosing pump)
  • ایرلیفت پمپ (Airlift pump)
  • میکسر استاتیک (Static mixer)
  • پمپ سانتریفیوژ (Centrifugal pump)
  • انواع فیلتر شنی، کربنی، جامبو و …

​مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم​

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، با تکیه بر ضوابط طراحی سیستم های تصفیه فاضلاب صورت میگیرد. این شرکت با آگاهی از مشکلات عدیده ناشی از ساخت غیر اصولی سیستم های تصفیه فاضلاب و تحمیل هزینه های جبران ناپذیر بر خریداران این محصولات، پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی را با ارائه با کیفیت ترین تجهیزات و گارانتی یک ساله محصولات ارائه میکند.

مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم

پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی ساخته شده توسط شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های صنعت تصفیه فاضلاب، بالاترین کیفیت ممکن را در تصفیه فاضلاب با حذف هر گونه آلاینده ارائه می نماید.

این پکیج ها با استفاده از کارآمدترین فرایند های تصفیه فاضلاب بهداشتی، امکان دفن کامل پکیج و به حداقل رساندن ارتفاع پمپاژ فاضلاب خام، صرفه جویی در فضای اشغالی، حجم پائین لجن تولیدی، حجم پائین عملیات عمرانی، هزینه پائین بهره برداری، عدم نیاز به کنترل لجن برگشتی و عدم نیاز به اپراتور متخصص، استفاده از انواع متریال در ساخت مخازن همچون پلی اتیلن و فایبرگلاس، تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی در شهرک های مسکونی، صنعتی، بیمارستان ها و هتل ها، صنایع و .. را مطابق با استانداردهای سازمان محیط زیست ایران تضمین می نماید.

مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی پاک پساب اقلیم​

​شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، رسالت خود را در حفاظت از منابع آب و محیط زیست با تاکید بر ارائه محصولات با کیفیت بالا و سهولت در بهره برداری تعریف کرده است. همچنین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب که به عنوان یکی از موانع بر سر راه خرید این محصولات است، در شرکت پاک پساب اقلیم در حداقل خود ارائه میشود تا خریداران محترم، به دلایل اقتصادی امکان بهره مندی از مزایای استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب را از دست ندهند. 

مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی پاک پساب اقلیم

برخی از مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم به شرح زیر میباشد:

  • طراحی مهندسی و تخصصی بر پایه ضوابط فرایندی و هیدرولیکی
  • طراحی رآکتور تصفیه به منظور تصفیه تمامی فاضلاب تولیدی بدون نیاز به اجرای جریان Bypass
  • همکاری با خریداران در ارائه مناسب ترین پیشنهاد در تطابق با ویژگی های محل استفاده
  • امکان ارائه پکیج با انواع متریال بدنه
  • امکان ارائه پکیج با تجهیزات الکترومکانیکال سفارشی
  • ارائه تجهیزات رزرو در پکیج به منظور کاهش میزان استهلاک و افزایش عمر تجهیزات
  • ارائه واحدهای نگهداری و هضم لجن در داخل مخازن تصفیه
  • حداقل تولید بو به دلیل تعبیه واحدهای تزریق هوا در متعادلساز و هاضم لجن
  • ارائه پکیج های قابل دفن یا قابل استقرار روی زمین
  • ارائه تابلو برق های هوشمند که دارای سیستم های کنترلی و هشدار دهنده میباشند
  • ارائه ایستگاه پمپاژ تحویل پساب تصفیه شده در داخل پکیج که هزینه های طراحی و تامین ایستگاه پمپاژ به محل تخلیه یا استفاده مجدد را حذف میکند
  • ارائه انواع روش های تصفیه فاضلاب مبتنی بر کمیت و کیفیت فاضلاب ورودی و استاندارد پساب خروجی از پکیج
  • نصب سریع و آسان
  • حجم پائین عملیات عمرانی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • صرفه جویی در فضای اشغالی
  • عمر بالای مخازن با توجه به جنس بدنه
  • امکان دفن کامل پکیج و به حداقل رساندن ارتفاع پمپاژ فاضلاب خام
  • تضمین کیفیت پساب خروجی به واسطه تغییرات دمای ناچیز در طول شب و روز و فصول
  • کمترین نیاز به هزینه کرد در دوران بهره برداری
  • عدم نیاز به کنترل لجن برگشتی و عدم نیاز به اپراتور متخصص
  • جلوگیری از ورود آشغال، گرد و خاک و برگ به داخل حوضچه های میانی با توجه به در بسته بودن آن ها
  • تضمین کیفیت پساب خروجی مطابق با استاندارد های سازمان محیط زیست ایران
    یکسال گارانتی محصول
  • 10 سال خدمات پس از فروش و حمایت از خریدار در تمام مراحل بهره برداری

​قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به چه عواملی بستگی دارد؟​

وجود تفاوت های بسیار زیاد در طرح های تصفیه فاضلاب و در نتیجه تفاوت مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب از یکسو و از سوی دیگر نبود ثبات قیمت در تامین مواد اولیه و تجهیزات در ایران، ارائه قیمت ثابت و از پیش تعیین شده برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب را غیر ممکن می نماید.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به چه عواملی بستگی دارد؟

در نتیجه پس از تعیین مشخصات کمی و کیفی فاضلاب، با ارائه اطلاعات مربوط به کارشناسان شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، مناسبت ترین پیشنهاد فنی به همراه قیمت به خریداران محترم ارائه خواهد شد. در ادامه به معرفی عوامل تاثیر گذار در قیمت خرید یک پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی میپردازیم:

֎ ظرفیت ورودی فاضلاب بهداشتی

از مهمترین عوامل موثر بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب، دبی یا میزان فاضلاب ورودی روزانه به پکیج می باشد. جهت طراحی یک پکیج فاضلاب، نیاز به دانستن میزان دبی حداکثر، دبی متوسط و حداقل فاضلاب می باشد.

اگر شما قصد خرید پکیج تصفیه فاضلاب دارید و نمی دانید روزانه چه میزان فاضلاب بهداشتی در مجموعه شما تولید می گردد، راه های مختلفی برای تخمین میزان دبی، مانند استفاده از ضرایب تبدیل آب به فاضلاب با دانستن میزان آب مصرفی و اعمال ضرایب مربوطه، یا استفاده از تجهیزات اندازه گیری دبی مانند پارشال فلوم که اغلب در تصفیه خانه های بزرگ به کار می رود، وجود دارد.
به طور کلی می توان گفت هر چقدر میزانی فاضلاب بهداشتی تولیدی روزانه بیشتر باشد، ابعاد پکیج بزرگتر خواهد شد و در نتیجه باعث افزایش قیمت کلی پکیج تصفیه فاضلاب می گردد.

֎ جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

به علت تفاوت در قیمت خام مواد اولیه و متریال مورد استفاده در پکیج های تصفیه فاضلاب، مانند پلی اتیلن، ورق های فولادی و فایبرگلاس، پکیج های ساخته شده از جنس های مختلف دارای تفاوت قیمت با یکدیگر می باشد. لازم به ذکر است که جنس بدنه پکیج را صرفا بر اساس نظر شخصی نمی توان انتخاب کرد و باید به شرایط جوی و سایر موارد در سایت پروژه توجه نمود.

֎ فرآیند تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

همانطور که پیشتر توضیح دادیم پکیج ها از نظر فرآیند نیز به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که انتخاب فرآیند هم خود به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به نوع فرآیند مورد استفاده، تجهیزات و واحد های مختلفی در پکیج ساخته و اجرا می شود و این امر در تعیین قیمت پکیج تاثیرگذار خواهد بود.

֎ کیفیت پساب خروجی از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

با توجه به اینکه هدف از استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب برای مصارفی مانند آبیاری و کشاورزی، تخلیه به آبهای سطحی و تخلیه به چاه جاذب یا سایر مصارف مشابه می باشد، واحدهای فرایندی و تجهیزات مورد استفاده در آن نیز متفاوت است. این امر نیز باعث تغییر در قیمت پکیج ها می گردد.

֎ تجهیزات مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

علاوه بر اینکه بدلیل عوامل مختلف، تجهیزات مورد استفاده در آن ها متفاوت می باشد، نوع و برند تجهیزات نیز عاملی است که بر روی قیمت پکیج ها موثر است. به عنوان مثال قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی با استفاده از تجهیزات برند های اروپایی با قیمت یک پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل تجهیزات با برند های چینی متفاوت می باشد.

֎ سیستم کنترل پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

یکی از موارد دیگری که در تعیین قیمت پکیج های تصفیه فاضلاب تاثیر می گذارد نوع سیستم کنترل و برقی آن می باشد. این مورد به پایش و راهبری هوشمند و دستی سیستم بستگی دارد. همچنین استفاده از سنسورهای مختلف جهت پایش آنلاین و پایش کیفی فاضلاب مانند سنسور های pH، DO و … بر قیمت پکیج تاثیر خواهد داشت.

​نحوه خرید پکیج تصفیه فاضلاب از شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم​

چنانچه قصد خرید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی دارید، کافی است با ارائه اطلاعات اولیه ای نظیر حجم فاضلاب روزانه یا اعلام تعداد افراد ساکن در محل، ارائه آنالیز پارامترهای فاضلاب تولیدی یا ارائه توضیحات جانبی در خصوص وضعیت کیفی فاضلاب، اعلام مشخصات فنی یا استانداردهای مد نظر مربوط به پساب تصفیه شده و در نهایت محدودیت های موجود در محل استفاده از پکیج، پیشنهاد فنی و مالی مناسب با پروژه خود را از کارشناسان فنی شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

چگونه پکیج تصفیه فاضلاب بخریم؟

1- نوع فاضلاب مورد نظر جهت تصفیه را مشخص نمائید. (آب خاکستری، فاضلاب بهداشتی، صنعتی و …)

2- بنابر نوع فاضلاب، منابع تولید کننده آن را مشخص نمائید.

3- هدف از تصفیه فاضلاب را تعیین کنید. ( دفع بهداشتی فاضلاب، استفاده مجدد و ..)

4- با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط