تصفیه طبیعی فاضلاب

شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم

(مورد تایید کارگروه تخصصی محیط زیست و اقتصاد چرخشی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری)

فهرست مطالب

فهرست مطالب

تصفیه طبیعی فاضلاب

تمام روش های اصلی تصفیه طبیعی فاضلاب، در روش تصفیه طبیعی به کار گرفته می شود. این روش ها شامل تصفیه بیولوژیکی فاضلاب به صورت هوازی در دریاها و رودخانه ها، تصفیه بی هوازی فاضلاب در چاه ها و تصفیه شیمیایی فاضلاب به صورت اکسیداسیون یا گند زدایی. تصفیه زیستی یا بیولوژیکی، مهم ترین توع تصفیه فاضلاب است که با کمک میکروارگانیزم ها انجام میشود.این باکتری های زیستی میکروسکوپی شامل باکتری های تک سلولی کوچک و باکتری های پر سلولی مانند جلبک و قارچ می باشند که نقش مهمی در تصفیه طبیعی فاضلاب دارند.

نکات مهم در تصفیه طبیعی فاضلاب

در دیدگاه نخستین چنین به نظر میرسد که دریا ها و اقیانوس ها به علت بزرگی خود قادرند هر نوع و هر مقدار فاضلابی را جذب و با استفاده از روش تصفیه ی طبیعی تصفیه نمایند. ولی با وجود درستی دیدگاه نامبرده در صورتی که در چگونگی استفاده از این قدرت تصفیه، بررسی کامل نشده و پیش بینی های لازم انجام نگیرد، وارد نمودن فاضلاب شهر به دریا موجب آلوده شدن کرانه ها، شهر های ساحلی، محل های شنا و ماهیگیری میگردد. همچنین این کار سبب کاهش اکسیژن محلول در منطقه ای از دریا و در نتیجه موجب مردن و از بین رفتن حیوانات آبزی به ویژه ماهی های آن منطقه گردیده، تولید بوی ناخوشایند نموده و حتی میتواند موجب  گسترش بیماری های گوناگون گشته و بهداشت ساکنان شهرهای ساحلی را به خطر میاندازد.

اگر به تصفیه فاضلاب نیاز دارید به صفحه پکیج تصفیه فاضلاب شرکت پاک پساب اقلیم مراجعه نمایید.

لذا خطرات بزرگ احتمالی، متخصصان را بر آن داشته تا با بررسی های لازم به التزام بر تدوین استانداردهایی برای تصفیه و اجرای این امر توافق نمایند. از ان جمله میتوان گفت که فاضلاب باید به صورت نامتمرکز و در چندین  نقطه در دریا وارد گردد. هنگام ورود فاضلاب به دریا باید جریان ان همراه با سرعت زیادی باشد که آمیختگی با آب دریا به خوبی انجام گرفته و برای رسیدن به سطح آب دریا فاصله بیشتری را طی نماید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp
حساب کاربری من